یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

داریوش کاردان: بحث« خدمت به بنی نوع بشر» در طول تاریخ و عرض جغرافیا همیشه از خود « بنی نوع بشر» مهم‌تر بوده

 و چون بحث‌ها همیشه بین افراد سطح بالا مطرح می‌شده خود« بنی نوع» به بازی گرفته نمی‌شده است، والا این همه خدمت به بنی نوع اصلا انجام نمی‌پذیرفته است. جهان پر است از آثار این خدمات ارزنده، مثلا ساخته شدن اهرام مصر از خدمات انکار ناپذیر خادمان بنی نوع بوده است.ناگفته پیداست که در مسیر انجام این خدمات بزرگ تصمیم‌گیرندگان مجبور بوده‌اند که در موارد اندکی بنی نوع را نادیده بگیرند تا بتوانند به او خدمت کنند. وگرنه این بنی نوع‌ها با کوچکترین بهانه جلوی خدمات بزرگ را می‌گرفتند.
مثلا فرض کنید (در همان زمان) که عده‌ای با عذاب فراوان در حال هدایت کارگرانی بودند که با اندک زحمتی سنگ‌های اهرام را کمی جابه‌جا می‌کردند، یک بنی نوع می‌آمد و می‌گفت ناراحتی معده دارد یا دید چشمش کم شده یا پول شهریه بچه و... و اینها هم پای درد دل کارگران تنبل آن دوران می‌نشستند و گوش می‌کردند... عمراً چنین بناهایی ساخته نمی‌شد و انسان امروز کلا بدون افتخار می‌ماند و حتما دچار سوء هاضمه، سوء تغذیه و بقیه سوء‌ها می‌شد.
 حالا اگر می‌بینید جای جای دنیا پر است از بنا‌ها و قصر‌ها و سیخ و میخ‌هایی که به خاطر بنی نوع سر به آسمان می‌سایند به این دلیل است که از خود بنی نوع پرسیده نشده وگرنه الان حتی یک بنای قابل افتخار هم نبود که میراث فرهنگی حساب شود (و لابد دفتر دستکی هم داشته باشد) و حتما خود بنی نوع هم اعتراضش به هوا بلند بود که« آقا من متوجه نبودم شما چرا به حرف من گوش دادید!!!»
بنا بر این بدینوسیله از همه کسانی که در این روز‌ها بعضیشان دست به هر عملی می‌زنند که بتوانند به‌زودی به بنی نوع خدمت کنند، خواهش می‌کنم به مسایل کوچک سرگرم نشوند (که خدای نکرده از مسایل بزرگ باز بمانند). ما باید کارهای بزرگ کنیم و مواظب باشیم عده‌ای یا برخی‌ها !!! سرمان را با مشکلات پیش پا افتاده‌ای مثل اعتیاد جوانان، گرانی خانمان برانداز، قیمت هدفمند مسکن و...گرم نکنند.
چه اشکالی دارد که پروازها 4 ساعت تاخیر داشته باشند؟ چه اشکال دارد فرودگاه اصفهان مملو از بوی تعفن باشد؟ یا هیچ‌کس در کشور تا به حال مسئول خسارت تاخیرپرواز‌ها نباشد؟ مگر مهم است که یک جنس در یک شهر با شونصد نرخ عرضه شود؟ چه عیبی دارد که تاکسی در شهر نایاب باشد و هر چه به ناوگان افزوده شود بی‌فایده باشد؟ چه اهمیتی دارد که اصولا تاکسی متر در کشور ما بی‌مصرف باشد؟ مگر مهم است که یک شرکت خودروسازی بگوید اتومبیل جدید ارزان خواهد ساخت اما وقتی به بازار می‌آید گران بیاید؟ یا ماشین را بدهد کپسول گازش را ندهد!!؟
 حالا اینها که خوب است ممکن است عده‌ای فردا بخواهند که مسئله بی‌اهمیت فساد مالی پیگیری شود و مفسدان معرفی شوند و...!!
 اصلا در چنین شرایطی کسی جرات یا فرصت می‌کند به فکر بنی نوع باشد؟ !! ابداً و عمراً !!! پس لطفا با ادعای خدمت به بنی نوع وقت خود و مردم را با این کارهای بی‌اهمیت تلف نکنیم و به کارهای بزرگ و مهم مانند جناح بازی، مقاله‌های آتشین و سخنرانی‌های داغ (با نون اضافه)، تهمت و افترا بپردازیم تا فردا پشیمان نشویم( چون بنا بر خدمت است عیبی ندارد).
 نگران آن مسایل کوچک و بی‌اهمیت هم نباشیم، خودش مثل همیشه با چند بخشنامه و دستور حل می‌شود اگرهم نشد، با چند بخشنامه و دستور دیگر مرتفع می‌گردد.
کد خبر 45150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز